Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Anárion

2741stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Anárion (3219 DE - 3440 DE) – człowiek; syn Elendila, brat Isildura, potomek Elrosa (lecz nie w linii prostej królów Númenoru). Był ojcem Meneldila. Jego potomkiem, jak i potomkiem Isildura, był Aragorn przez księżniczkę Fíriel - córkę króla Ondohera, która zaślubiła Arvedui - potomka Isildura.

BiografiaEdytuj

Anárion urodził się w Númenorze, przed jego upadkiem. Był ostatni dzieckiem Elendila. Wraz ze swoją rodziną pozostał wierny Valarom i Eldarom Przed zniszczeniem Númenoru, wraz z ojcem i bratem, udał się do Śródziemia na dziewięciu statkach (Elendil prowadził cztery statki, Isildur trzy, a Anárion dwa). Wraz z Isildurem założył Gondor i nim władał. Jego ziemia nazwano Anórien, a siedzibę Minas Anor. Po zdobyciu Minas Ithil przez Saurona, bronił się w Osgiliath, podczas gdy jego brat poszedł wraz z rodziną szukać pomocy u swojego ojca. W 3434 roku Drugiej Ery poprowadził wojsko z Gondoru i dołączył do armii Ostatniego Sojuszu. Zginął podczas oblężenia Barad-dûru przez kamień ciśnięty z wieży.

Anárion miał czterech synów. Meneldil, najmłodszy z nich, został królem po śmierci ojca.

EtymologiaEdytuj

Anárion oznacza z j. quenejskieg Syn Słońca (Anor - słońce)

CiekawostkiEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki