Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Amdir

2735stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Disambig.svg
Nazwa tego hasła odnosi się do więcej niż jednego pojęcia. Zobacz ją tutaj - Amdir.

Amdirelf ze szczepu sindarów, władca Lórien w Drugiej Erze i ojciec Amrotha. Poległ w Bitwie na Dagorlad.

Biografia Edytuj

Nieznana jest data urodzenia Amdira, był jednak sindarem i wywodził się z książęcego rodu. Najprawdopodobniej był ojcem Amrotha i w Drugiej Erze sprawował rządy w Lórien, choć według innych zapisków to Celeborn i Galadriela byli rodzicami Amrotha i władali przed nim. Pod rządami Amdira od 1701 DE, gdy Sauron wycofał się do Mordoru, w Lorien panował pokój, gdyż było ono odizolowane od innych krain. Jednak w obliczu rosnącej potęgi Władcy Ciemności, w DE 3434, wraz z większym wojskiem Orophera, Amdir przyłączył się do wojsk Ostatniego Sojuszu, biorąc ze sobą możliwie wielu żołnierzy. Wziął udział w Bitwie na Dagorlad, poległ jednak z większością swoich wojowników po tym, jak armia Saurona zapędziła ich na Martwe Bagna. Amroth przejął po nim władzę w Lórien.

Etymologia Edytuj

Imię pochodzi od sindarińskiego słowa oznaczającego nadzieję.

Ciekawostki Edytuj

  • Według niektórych zapisków, armii z Lórien przewodził niejaki Malgalad. Według wszelkich przesłanek chodzi zapewne o tę samą osobę.

Więcej w Fandom

Losowa wiki