FANDOM

Przeciw Ten artykuł jest niekanoniczny

Alfrid Lickspittleczłowiek z miasta na jeziorze, występujący tylko w filmach Hobbit: Pustkowie Smauga i Hobbit: Bitwa Pięciu Armii. Jest on sługą Rządcy Esgaroth. W filmie jego postać jest grana przez Ryana Gage.

Biografia Edytuj

Hobbit: Pustkowie Smauga Edytuj

Pierwszy raz pojawił się podczas kontroli Barda, gdy ten wpływał do miasta, transportując Kompanię Thorina w beczkach ze śledziami. Poinformował również swojego pana o nieprzychylnych nastrojach panujących wśród mieszkańców.

Hobbit: Bitwa Pięciu Armii Edytuj

Próbował uciec wraz ze swoim panem z Miasta na Jeziorze, gdy zaatakował je Smaug. Przeżył atak smoka. Po śmierci rządcy, którego przygniotło martwe ciało potwora, próbował przejąć władzę nad ocalałymi ludźmi z miasta. Utracił jednak wśród nich poparcie, a przywództwo objął Bard.

Alfrid wyruszył następnie pod przywództwem Barda do ruin miasta Dale, gdzie znalazł wraz z pozostałymi mieszkańcami schronienie. W trakcie swojej nocnej warty przeoczył armię elfów, która zjawiła się w mieście.

Na wieczór przed Bitwą Pięciu Armii, Gandalf powierzył mu zadanie pilnowania hobbita Bilbo Bagginsa, lecz Alfrid nie wywiązał się ze swojego zadania. Następnego dnia orkowie zaatakowali Dale. Alfrid krył się po ruinach miasta, chcąc uniknąć walki. W trakcie oblężenia spotkał Barda i jego dzieci. Odprowadził jego pociechy do Wielkiej Hali, po czym przebrał się w damską suknię, aby nie brać udziału w walce. Zdemaskowała go Hilda Bianca, nazywając tchórzem. Mimo to Alfrid nie zamierzał wspomóc mieszkańców w obronie Dale i próbował zbiec z miasta ze znalezionym złotem.

Bard uratował go od śmierci z rąk orków. Alfrid jednak nie odwdzięczył mu się i wciąż trwał przy swym celu. Chcąc uniknąć dalszych niebezpieczeństw skrył się w worku na kamienie, przymocowany do ciała martwego trolla. Przez przypadek jedna z monet wypadła mu przez dekolt, w którym trzymał złoto i poruszyła dźwignię aktywującą katapultę. Machina wystrzeliła Alfrida prosto w paszczę trolla. Jego martwe ciało udusiło potwora i uratowała walczącego z nim Gandalfa.