Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Alf

2742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Ten artykuł dotyczy elementów książki Opowieści z Niebezpiecznego Królestwa

Jego treść nie jest powiązana z Legendarium.

Alf zwany Czeladnikiem lub Terminatorem (ang. Prentice) oraz Królem Krainy Czarów (ang. King of Faery) – bohater opowiadania J. R. R. Tolkiena Kowal z Przylesia Wielkiego.

Alf po raz pierwszy pojawił się w Przylesiu Wielkim za sprawą Kuchmistrza zwanego później Jeźdźcem, który go ze sobą przyprowadził z Krainy Czarów. Chłopiec miał wtedy mniej niż 10 lat i dla wielu wydawał się zbyt młody, by pobierać praktyki u Mistrza Kucharskiego, jednak wyróżniał się zwinnością i bystrością spośród swoich rówieśników z wioski. Następnie przez 3 lata służył u Kuchimistrza jako czeladnik. Po tym okresie Mistrz Kucharski odszedł z wioski, a Alf zaczął terminować u nowo wybranego na to stanowisko Nokesa. Ten często ostro kwitował uwagi chłopaka dotyczące gotowania, gdyż pierwszy mistrz nauczył Alfa nieco innych praktyk, a te Nokesa niezbyt przypadły mu do gustu. Terminator pomagał jednak Mistrzowi przy robieniu Wielkiego Tortu na zbliżającą się Ucztę Grzecznych Dzieci, a 24 lata później już samodzielnie przygotowywał go jako Kuchmistrz. Najął wtedy na czeladnika chłopca o imieniu Grajek.

Przez wszystkie te lata Alf odwiedzał Krainę Czarów, gdzie pewnego dnia spotkał Kowala, który jako dziecko podczas Festynu Dwudziestu Czterech zjadł kawałek Wielkiego Tortu zawierający magiczną Gwiazdę, która osiadła na jego czole i od tej pory również odwiedzał Zaczarowaną Krainę. Alf był wówczas ubrany w "ciemnozielony płaszcz z kapturem, który częściowo zasłaniał jego twarz". Dowiadujemy się także, że był mężczyzną wysokim i nie utracił swojej młodzieńczej zwinności. Rozmówił się wtedy z Gwiezdnikiem na temat zwrócenia przez niego magicznej Gwiazdy. Ten zgodził się i wspólnie z Alfem wybrał dla niej nowego właściciela, który miał wejść w jej posiadanie w dzień Festynu. Wtedy Kowal poznał w Alfie często wspominanego w Krainie Czarów Króla. Po przygotowaniu ostatniego Wielkiego Tortu, Alf przekazał godność Kuchmistrza swojemu uczniowi Grajkowi i opuścił wioskę, wiedząc, że wykonał swoje zadanie.

Bibliografia Edytuj

  • J. R. R. Tolkien, Opowieści z Niebezpiecznego KrólestwaKowal z Przylesia Wielkiego, przeł. Cezary Frąc, Wydawnictwo Amber, Warszawa 2012, ISBN 978-83-241-4385-6
  • J. R. R. Tolkien, Kowal z Podlesia Większego, przeł. Maria Skibniewska, Wydawnictwo Amber, Warszawa 1997, ISBN 83-7169-513-6

Więcej z Fandomu

Losowa wiki