Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Ainurowie

2742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
290px-Ainulindale by Alassea Earello.jpg

Ainurowie

Ainurowie – istoty duchowe stworzone przez Eru Ilúvatara. W węższym znaczeniu opiekunowie i wspaniałe potęgi. W szerszym wszystkie duchowe istoty również złe i podłe.

Ainurowie mieszkali w obszarze poza czasem. Natchnieni przez Eru niezniszczalnym płomieniem tworzyli muzykę i w ten sposób zapoczątkowali istnienie świata, swą pieśnią. Część z najwiekszych zeszła na Ardę ograniczając swe działanie tylko do jej obszaru. Tych nazwano Valarami, z których ośmioro było głównych, a ich mniejszych pomocników Majarami. Jeszcze mniejszych po prostu duchami.

Po zejściu na Ardę Valarowie przybrali postacie cielesne i kształtowali dalej świat w myśl Iluvatara. Byli najpiękniejszymi i najsilniejszymi istotami spośród wszystkich stworzeń. Z nich tylko Melkor przeszedł na stronę zła. Majarowie w większości tez przybierali ludzkie postacie. Mniej potężni od Valarów pomagali im i ludziom. Z nich więcej przeszło na stronę zła. Majarami była też grupa Istarich. Oprócz nich istniały grupy najmniejszych duchów. Występujący pod wieloma postaciami. Z reguły możemy tylko domyślać się że zapewne były istotami duchowymi jak w przypadku Wielkich Orłów czy upiorów kurchanów. Były to istoty bardziej związane z jakimś elementem świata. Istotami duchowymi mogły też być smoki, choć mogły być one wyhodowane przez Morgotha podobnie jak Skrzydlate Bestie.

Podział Edytuj

Ainurowie

  • Być może jeszcze inni

Ciekawostki Edytuj

  • J.R.R Tolkien w swoich pierwszych pracach opisywał dokładniej różne istoty duchowe, w tym syreny, driady, duchy płomieni, piany lub drzew. Potem nie kontynuował jednak tematu wspominając jedynie ogólnie lub opisując postacie bez wyraźnego określania ich. Rzadko mamy pewność, jak w przypadku Arieny. Nie wiemy czy pomysł został zarzucony czy też było to świadome przemilczanie związane z tym że same elfy nie były pewne, lub omijały ten temat.
  • We wczesnym legendarium ich nazwa brzmiała Ainu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki