Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Ainulindalë

2740stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Ainulindale.jpg

Wyobrażenie Ainulindale - autorstwa Barbary Śliwińskiej

Ainulindalë – muzyka tworzona przez Eru Ilúvatara oraz Ainurów, dzięki której powstała Arda, a jednocześnie nazwa dzieła spisanego przez Rúmila z Tirionu.

Mówi o niej pierwszy rozdział Silmarillionu. Rozpoczął ją Ilúvatar, do którego dołączyli stworzeni przez niego Ainurowie. Charakteryzowała się harmonią i występowaniem nowych ubogacających ją tematów, jednak największych z ainurów - Melkor - dwukrotnie wtrącił własny motyw do melodii, Eru więc naprowadzał go z powrotem na właściwie brzmienie. Za trzecim razem, gdy Melkor zmienił zamierzenie Ilúvatara, ten odsunął go od tworzenia świata.

Po ukończeniu Pieśni Iluvatar, przedstawił Ainurom Wizję, w której zobaczyli różne urzeczywistnienia owej harmonii. Dostrzegli też Dzieci Iluvatara. Wówczas Iluvatar tchnął Niezniszczalny Płomień w Wizję i stała się ona zaczątkiem świata, który w myśl muzyki poczęli kształtować Valarowie.

Podobno powstała również relacja o stworzeniu Ëi, napisana przez Rúmila z Tirionu w PE. Prawdopodobnie jest ona pierwotnym źródłem relacji o Stworzeniu w "Czerwonej Księdze Marchii Zachodniej".

Ciekawostki Edytuj

  • Muzyka stworzenia świata zakończy się w czasie ostatniej bitwy. Po jej zakończeniu ujawniona zostanie Druga Muzyka - piękniejsza od pierwszej, nie znają jej jednak ani elfy, ani nawet Valarowie.

Więcej w Fandom

Losowa wiki