Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Agandaûr

2741stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Przeciw.svg Ten artykuł jest niekanoniczny

Agandaûr – postać wykreowana przez twórców gry Władca Pierścieni: Wojna na Północy, główny przeciwnik gracza. Jeden z najważniejszych dowódców Saurona w czasie Wojny o Pierścień w północnych rejonach Śródziemia.

Nie znamy jego dokładnej daty urodzenia. Przeszedł na stronę Saurona i był jego sługą. Spotkał się z Nazgulami przy Brodzie Sarn, po zdziesiątkowaniu oddziału Dunedainów. Farin, Eradan oraz Andriel zobaczyli go i niezwłocznie powiadomili o tym Obieżyświata (Aragorna). Kazał im udać się do Fornostu, aby go schwytać. Niestety, Agandaur wywołał burzę i uciekł na Skrzydlatej Bestii na Górę Gundabad. Planował zgromadzić tam wielką armię. Eradan, Farin i Andriel polecieli Wielkimi Orłami na górę. Za pomocą dwóch krasnoludów, zburzyli dźwiękiem rogu miejsce obozowania jego armii. Agandaur poleciał do Carn Dûm, byłej stolicy Angmaru. Rozporządzając wojskiem wysłał atak na Nordinbad. Jego atak pokrzyżowała trójka bohaterów, wracających z Mrocznej Puszczy. Przypuścili oni atak na jego fortecę. Zabili jego bestię. Agandaur wyszedł do nich twarzą w twarz. W chwili całkowitego wyczerpania, Czarny Númenorejczyk poprosił o pomoc Saurona. W tym samym czasie Jedyny Pierścień został zniszczony i Czarny Władca nie mógł mu już pomóc. Rozpadł się na kawałki, a zamek dostał w posiadanie smoka Urgost.

CiekawostkiEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki