Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Żelazne Wzgórza

2735stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Zelazne wzgorza.jpg

Żelazne wzgórza w świetle gwiazdy północnej

Żelazne Wzgórza – pas wzgórz wznoszących się na wschodzie Śródziemia, na północ od Ereboru. Swoje źródło tam miała rzeka Carnen, która łączyła się z Bystrą Rzeką i wpadała do Morza Rhûn. Były zamieszkane przez krasnoludów. W czasach działania Kompanii Thorina rządził tam Dáin II Żelazna Stopa

Wcześniejsza HistoriaEdytuj

Żelazne Wzgórza mogły być częścią bądź pozostałością łańcucha górskiego Ered Engrin tworzących Góry Żelazne Pierwszej Ery. We wzgórzach przez tysiące lat kopalnia była zamieszkiwana przez Długobrodych, a ich podstawowym zajęciem było wydobycie żelaza.

Trzecia EraEdytuj

W TE 1981 ostatni z Krasnoludów żyjących w Khazad-dum uciekli przed Balrogiem, który zabił króla Durina VI i Náina I. Niektórzy z tych, którzy zdołali uciec zawędrowali aż do Żelaznych Wzgórz i przesiedlili się tam.
Ironhills.jpg

Armia Krasnoludów z Żelaznych wzgórz. "Hobbit: Bitwa Pięciu Armii".

W 2570 Krasnoludy zaczeli się niepokoić zwiększonym atakiem Smoków w Górach Szarych. W 2589 król Dáin IFrór zostali zabici przez Zimnego Smoka przy bramie swoich sal. Ze względu na zaistniałą sytuację w 2590 Grór syn Dáina I oraz Thrór opuścił Ered Mithrin, prowadząc ze sobą ocalałych Krasnoludów. Thrór doprowadził jedną grupę z powrotem do Samotnej Góry, a Grór założył własne królestwo w ​​Żelaznych Wzgórzach.

W ciągu najbliższych kilku wieków Grór i jego ludzie zbudowali na wzgórzach najsilniejsze gospodarczo-militarne królestwo na północy. Po zniszczeniu Ereboru w 2770, przez smoka Smauga, Długobrodzi rozproszyli się. Większość z ocalałych udała się do swoich krewnych z Żelaznych Wzgórz.

Przed śmiercią Smauga w 2941, krasnoludzkie królestwo w ​​Żelaznych Wzgórz była jedyną siłą na północnym-wschodzie zdolną oporować siłom zła.

Grór był królem krasnoludów z Żelaznych Wzgórz przez dwieście piętnaście lat, a jego następcą został Dáin II Żelazna Stopa, jego wnuk.

W 2941 Dain poprowadził swoich wojowników w Bitwie Pięciu Armii w pobliżu Ereboru. Wygrali bitwę, lecz Thorin zginął, więc Dáin został nowym Królem spod Góry i królem Długobrodych. Jako Dáin II, przeniósł się do Ereboru z wieloma jego ludzi. Po tym wydarzeniu Wzgórza powoli opustoszały, jednak jeszcze przez długi czas zamieszkiwali je Krasnoludowie.

Adaptacje Edytuj

Ironhills2.gif

Żelazne Wzgórza w grze Bitwa o Śródziemie II

Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie II (2005) Edytuj

Żelazne Wzgórza są jedną z dostępnych map, na których gracze mogą stoczyć bitwę.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Żelazne Wzgórza

  • Atak

    17 wiadomości
    • Błękitni Czarodzieje też nie byli istotni dla fabuły, jednak Tolkien uznał za stosowne o nich wspomnieć ;)
    • Według mnie dla każdego ma to inne znaczenie.Jedni sądzą że atak na Żelazne Wzgórza mógł mieć miejsce, inni że nie.Ale tak naprawdę...

Więcej w Fandom

Losowa wiki