FANDOM

Żądło

Żądło

Żądłoelficki sztylet wykonany w Gondolinie, w czasie Pierwszej Ery.

Charakterystyka Edytuj

Jego klinga jarzyła się niebieskim światłem, gdy znalazła się w pobliżu orków lub goblinów. Chociaż broń ta była sztyletem dla zwykłych ludzi bądź Elfów, to dla Hobbitów służył jako krótki miecz. Miecz ten był wyjątkowo ostry. Bilbo mógł bez wysiłku cisnąć nim, wbijając je głęboko w drewnianą belkę w Rivendell, Frodo ranił nim Trolla w Morii, w przeciwieństwie do Sama, z łatwością pociął nim też sieci Szeloby.

Żądło

Bilbo z Żądłem

Historia Edytuj

Podobnie jak Orcrist i Glamdring został wykonany w Gondolinie, by służyć do walki z orkami. Zaginął on podczas upadku Gondolinu, a w Trzeciej Erze trafił do rąk Bilba Bagginsa. Znalazł go w grocie trolli podczas drogi na Samotną Górę.

Żadło

Bilbo znajduje Żądło

Żądła obawiał się Gollum, podobnie jak innych przedmiotów zrobionych przez Elfów. Lęk ten pomógł Bilbowi, kiedy to stawił on czoło Gollumowi pod Górami Mglistymi. Nazwał to ostrze Żądłem po walce z olbrzymimi pająkami z Mrocznej Puszczy. Bilbo dał go Frodowi tuż przed wyruszeniem Drużyny Pierścienia z Rivendell. Kiedy Frodo został pojmany na przełęczy Cirith Ungol, Samwise Gamgee zabrał go.

Ciekawostki Edytuj

  • W filmowej adaptacji "Hobbita" krasnoludy żartobliwie nazwali to ostrze nożem do kopert.