FANDOM

Świerkowy Dwór – miejscowości położona w Shire, a dokładniej w Zachodniej Ćwiartce[1].

GeografiaEdytuj

Osada ta była położona tuż przy granicy z Północną Ćwiartką, w północnej części Ćwiartki Zachodniej, na wschód od Nowosioła i północ od Bagniska. Przechodzi przez nią tylko jedna droga, która biegnie w kierunku północno-wschodnim. W Świerkowym Dworze znajduje się przynajmniej jeden most, który przechodzi nad rzeką Wodą. Położenie niedaleko koryta rzeki świadczy o tym, że najprawdopodobniej były tu urodzajne gleby i silnie rozwinęło się rolnictwo. Ponadto, położenie w dolinie świadczy o tym, że raczej mało prawdopodobne jest, aby hobbici mieszkali tu w tradycyjnych smajalach, a raczej w zwykłych domach wybudowanych z drewna czy kamienia[1].

Historia Edytuj

Nieznana jest dokładna data założenia Świerkowego Dworu. Musiało to być jednak po 1601 roku Trzeciej Ery, kiedy to hobbici przybyli na tereny późniejszego Shire[2].

EtymologiaEdytuj

W oryginale Tolkien do oddania nazwy tej miejscowości użył wyrażenia „Needlehole”. Nazwa tej osady jest dwuczęściowa, pierwszy człon „Needle-” tłumaczy się jako „igła”. Natomiast druga część tego wyrazu, „-hole” to „dziura, szpara”, ale również „nora”. Nazwa tej miejscowości może odnosić się do niewielkich rozmiarów Świerkowego Dworu. Możliwe jest też, że pierwszy człon wyrazu to zdeformowane słowo „nettle”, znaczące „pokrzywa”.

CiekawostkiEdytuj

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki