Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Świerkowy Dwór

2735stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Świerkowy Dwór
Typ Osada
Lokalizacja Shire, Zachodnia Ćwiartka
Data powstania Po 1601 TE
Mieszkańcy Hobbici
Oryginalna nazwa Needlehole
Inne nazwy Igla Dziura

Świerkowy Dwór – nazwa miejscowości położonej w Shire, a dokładniej w Zachodniej Ćwiartce.

GeografiaEdytuj

Ta miejscowość była położona niedaleko granicy z Północną Ćwiartką, w północnej części Ćwiartki Zachodniej, na wschód od Nowosioło i północ od Bagniska. Przechodzi przez nią tylko jedna droga, która biegnie w kierunku północno-wschodnim. W Świerkowym Dworze znajduje się przynajmniej jeden most, który przechodzi nad rzeką Wodą. Położenie niedaleko koryta rzeki świadczy o tym, że najprawdopodobniej były tu urodzajne gleby i silnie rozwinęło się rolnictwo. Ponadto, położenie w dolinie świadczy o tym, że raczej mało prawdopodobne jest, aby hobbici mieszkali tu w tradycyjnych smajalach, a raczej w zwykłych domach wybudowanych z drewna czy kamienia.

EtymologiaEdytuj

W oryginale Tolkien do oddania nazwy tej miejscowości użył wyrażenia Needlehole. Nazwa tej osady jest dwuczęściowa, pierwszy człon Needle- tłumaczy się jako 'igła'. Natomiast druga część tego wyrazu, -hole to 'dziura', 'szpara', ale również 'nora'. Nazwa tej miejscowości może odnosić się do niewielkich rozmiarów Świerkowego Dworu (Ucho igielne jest niewielkich rozmiarów). Możliwe jest też, że pierwszy człon wyrazu to zdeformowane słowo nettle i oznacza 'pokrzywa'.

CiekawostkiEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki