Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Łazikanty

2742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Stub-icon.png Ten artykuł należy przeredagować, aby dopasować go do standardów obowiązujących na Śródziemie Wiki.

Łazikanty – opowiadanie napisane przez J.R.R. Tolkiena, dla swojego syna, Christopera. Opowiadanie wydane w 1998, i w tym samym roku zostało przetłumaczone na język polski.

TreśćEdytuj

Historia zaczyna się na podwórku gdzie, Łazik został zamieniony w zabawkę przez Artakserksesa, ponieważ czarodziej zabrał piłkę Łazika, a ten go ugryzł. Później sprzedany, też jako zabawka, pewnej rodzinie, która wyjechała na wakacje nad pewną plażę. Tam też pies został zgubiony przez swoich "kupców", po czym spotkał Psamatosa Psamatydesa. Po tym spotkaniu zasnął a obudziła go Mewa. Mewa zabrała go na księżycową ścieżkę i na Księżyc. Łazik zaprzyjaźnił się tam z psem z księżyca który także nazywał się Łazik. Od tego czasu Łazik nazywał się Łazikanty. Na Księżycu otrzymał też skrzydła do latania od Człowieka z Księżyca. Pewnego dnia wraz z księżycowym Łazikiem, zabłądzili na Księżycu, i trafili do legowiska Wielkiego Białego Smoka. Smok o mało ich nie zabił, lecz kiedy przelatywali nad wieżą Człowiek z Księżyca trafił go w brzuch, po czym smok uderzył w ziemię, a psy wleciały do wieży przez klapę na dachu. Po tym wydarzeniu Człowiek z Księżyca zabrał Łazika na ciemną stronę Księżyca, gdzie Łazik spotkał Chłopczyka Numer Dwa. Po tym spotkaniu Artakserkses ożenił się z syreną przez co Łazik mógł wrócić na ziemię. Kiedy wrócił na ziemię wraz z Mewą, Łazik odwiedził Psamatosa, i kiedy ten próbował zdjąć czar z Łazika, nie udało mu się to, gdyż Artakserkses użył całej swojej mocy, aby nikt nie mógł psa odczarować, tylko on. Rozwścieczony Psamatos wysłał więc Łazika w głębiny Głębokiego Niebieskiego Morza, aby przebłagał Artakserksesa o zniesienie czaru. Łazika na dno morza zaniósł stary wieloryb Uin, który kilka krotnie go tam odwiedzał. W morzu znajdował się pałac króla, gdzie przesiadywały najważniejsze osoby, w tym Artakserkses. Tam też Łazik poznał drugiego Łazika, który mieszkał tam razem z żoną Artakserksesa. Z tego powodu Łazika znów nazywano Łazikantym. Artakserkses nie chciał zamienić Łazika w poprzednią postać, gdyż jak mówił jest bardzo zajęty. Wtedy też w morzu, zaczęły powstawać różne huragany. Wysłano tam Artakserksesa, aby zbadał co się dzieje. Okazało się że to Wiekowy Wąż Morski zaczął przygotowywać się do obudzenia. Kiedy Artakserkses tam dotarł, przypadkowo Łazikanty obudził Węża Morskiego, przez co powstały jeszcze większe huragany i powodzie. Kiedy o wszystkim się dowiedziano, odwołano Artakserksesa z funkcji Pacyficzno-Atlantyckiego Maga, którym został wraz ze swoim ślubem. W tym momencie Łazik udał się wraz z Artakserksem panią Artakserksesową i Uinem z powrotem na ląd, gdzie Artakserkses, z powrotem go odczarował, a Łazik powrócił do swojego domu. Tam też spotkał Chłopczyka Numer Dwa, którego babcią była właścicielka Łazika.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki